МУЛЬТИАГЕНТНЕ ІМІТАЦІЙНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ВЗАЄМОДІЇ МІЖ ЛІКАРЕМ ТА ПАЦІЄНТОМ У МЕДИЧНОМУ МАРКЕТИНГУ

Автори

О. Прохоров
Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут»
О. Холодняк
Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут»

Анотація

This study explores the application of multi-agent simulation modeling to improve interactions between doctors and patients within the healthcare marketing framework. By simulating the "sales funnel" in healthcare services, we aim to optimize patient engagement processes, diagnostics, treatment stages, and ultimately, patient satisfaction. Incorporating AI tools and techniques, such as chatbots for communication and AI-generated content, enhances the effectiveness of marketing efforts and patient engagement strategies. Real-time simulation results interpretation allows marketers to achieve better outcomes, improve patient engagement, and increase conversion rates.


Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті. Т. 6 : Конференція "Інформаційні інтелектуальні системи": матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квітня 2024 р.

##submission.downloads##

Сторінки

281-283

Опубліковано

грудня 12, 2024

Деталі про цю монографію

ISBN-13 (15)

978-966-659-396-5