ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ У ГЕНЕРАЦІЇ КОНТЕНТУ: ТЕХНОЛОГІЇ, ВИКЛИКИ ТА ЗАСТОСУВАННЯ В ОСВІТІ
Abstract
У статті автори досліджують сучасний стан впровадження технологій штучного інтелекту у процеси генерації контенту. Аналізуються ключові напрямки розвитку, технічні виклики та етичні аспекти інтеграції ШІ в цей процес. Розглядається роль моделей машинного навчання, зокрема трансформерних архітектур, у створенні тексту, зображень, аудіо, відео, та презентацій, а також їх здатність підвищувати ефективність і доступність процесу створення контенту для бізнеса, сфери освіти та у творчих індустріях. Автори висвітлюють технічні обмеження систем ШІ, пов’язані з обчислювальними ресурсами, масштабуванням та якістю тренувальних даних, а також значні етичні виклики – від проблем автентичності згенерованого контенту й авторського права, до ризиків дезінформації, упередженості та маніпуляцій у суспільстві. Для забезпечення відповідального застосування ШІ в процесі генерації контенту підкреслюється потреба у створенні комплексних нормативних і етичних правил та стандартів. Прогнозується подальша еволюція галузі в напрямку мультимодальності та гіпер-персоналізації контенту, що відкриває нові перспективи для творчості, але водночас потребує уваги до регулювання та соціального впливу технології. Результати дослідження підкреслюють революційність інтеграції ШІ у генерацію контенту, що трансформує творчі процеси та бізнес-моделі, водночас створюючи нові виклики для сучасного суспільства.

Поліграфічні, мультимедійні та web-технології. Сучасні тренди. Т. 1: колективна монографія (для спеціальностей G20 Видавництво та поліграфія, F3 Комп’ютерні науки)