КОМПЛІМЕНТ ЯК СКЛАДОВА ЕТИКЕТУ ПРОФЕСІЙНОГО СПІЛКУВАННЯ

Автори

М. Кочура
Pädagogische Hochschule Karlsruhe , Україна
М. Гарбар
Pädagogische Hochschule Karlsruhe , Україна

Анотація

The purpose of the work is to find out the specifics of the compliment as an important component of professional communication and to determine its place in the communication process. The work examines the nature and functioning mechanism of a compliment, formulates the basic rules of a compliment. A compliment emphasizes positive qualities that are actually present, only minor exaggerations are possible in compliments. Therefore, the use of compliments is not related to deception as a means of manipulation or influencing the behavior of the interlocutor.

Біографія автора

М. Гарбар, Pädagogische Hochschule Karlsruhe

Науковий керівник – к. філол. н.


Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті. Т. 10 : Конференція "Україна в історико-культурному та мовному просторі": матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квіт. 2024 р.

##submission.downloads##

Сторінки

12-14

Опубліковано

червня 10, 2024

Деталі про цю монографію

ISBN-13 (15)

978-966-659-390-3