СТВОРЕННЯ ПІКСЕЛЬНОЇ ГРАФІКИ ДЛЯ ІГРОВОГО ДОДАТКА ЗА ДОПОМОГОЮ СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автори

Д. Сєрокуров
Харківський національний університет радіоелектроніки, Україна
В. Мороз
Харківський національний університет радіоелектроніки, Україна
М. Колендовська
Харківський національний університет радіоелектроніки, Україна

Анотація

This work explores the process of creating pixel art for gaming applications using modern technologies, focusing on the efficiency and versatility offered by tools like Aseprite. The article provides a comprehensive examination of Aseprite's features, detailing its versatile brush and drawing tools, color editing capabilities, layer functionality, and animation tools. It discusses the relevance of pixel art in contemporary game development. Ultimately, the reader gains insights into why Aseprite was chosen as the preferred tool for pixel art creation, considering its user-friendly interface, powerful functionalities, and its ability to streamline the development of animations and game graphics.

Біографії авторів

Д. Сєрокуров, Харківський національний університет радіоелектроніки

каф. МІРЕС

В. Мороз, Харківський національний університет радіоелектроніки

каф. МІРЕС

М. Колендовська, Харківський національний університет радіоелектроніки

Науковий керівник – к.т.н., проф. каф. МІРЕС


Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті. Т. 3 : Конференція "Інформаційні радіотехнології та технічний захист інформації": матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квіт. 2024 р.

##submission.downloads##

Сторінки

166-168

Опубліковано

жовтня 17, 2024

Деталі про цю монографію

ISBN-13 (15)

978-966-659-393-4