ІМІТАЦІЯ РЕАЛІСТИЧНОГО ІГРОВОГО СУПРОТИВНИКА ЗА ДОПОМОГОЮ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ НА ОСНОВІ МОДЕЛІ GPT TEXT-DAVINCI-003

Автори

О. Калініченко
Харківський національний університет радіоелектроніки, Україна
Ю. Новіков
Харківський національний університет радіоелектроніки, Україна

Анотація

This thesis investigates the application of artificial intelligence to model a realistic game opponent. The main focus is on analyzing a variety of artificial intelligence approaches and models in order to develop strategies for creating the most realistic bot behavior in the game space. In addition, the paper pays attention to the importance of proper selection of cues, which play a key role in ensuring interactivity and dynamics of the gameplay. The results of the study reveal strategic approaches to creating an adversary that can effectively adapt to different game scenarios and provide players with an exciting and unpredictable gaming experience.

Біографії авторів

О. Калініченко, Харківський національний університет радіоелектроніки

каф. ПІ

Ю. Новіков, Харківський національний університет радіоелектроніки

Науковий керівник – ст. викл., каф. ПІ


Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті. Т. 6 : Конференція "Інформаційні інтелектуальні системи": матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квітня 2024 р.

##submission.downloads##

Сторінки

363-365

Опубліковано

грудня 12, 2024

Деталі про цю монографію

ISBN-13 (15)

978-966-659-396-5