МАСШТАБУВАННЯ VFX ЯК СПОСІБ ОПТИМІЗАЦІЇ В UNREAL ENGINE

Автори

Ю. Новіков
Харківський національний університет радіоелектроніки, Україна
Є. Черепко
Харківський національний університет радіоелектроніки, Україна

Анотація

An important part of developing any visual effects in the media is their optimization. It is a key point, because optimization expresses the quality of the product, affects its perception and evaluation by the public. One of the most powerful ways to optimize visual effects in the Unreal Engine is through the scaling system. It allows you to flexibly cool down VFX depending on the distance to them or the load of systems. That reduces the load on the main engine processes which leads to better performance results.

Біографії авторів

Ю. Новіков, Харківський національний університет радіоелектроніки

Науковий керівник – ст. викл., каф. ПІ

Є. Черепко, Харківський національний університет радіоелектроніки

каф. ПІ


Радіоелектроніка та молодь у XXI столітті. Т. 6 : Конференція "Інформаційні інтелектуальні системи": матеріали 28-го Міжнар. молодіж. форуму, 16–18 квітня 2024 р.

##submission.downloads##

Сторінки

535-537

Опубліковано

грудня 12, 2024

Деталі про цю монографію

ISBN-13 (15)

978-966-659-396-5